måndag 22 juni 2009

Burar?


Bestämde mej idag för att köpa en bur att ha med på utställning. Den ska vara stor så att en borzoi kan vara i den, men samtidigt inte så stor som den jag har. Den går ju varken att frakta i en normal bil eller att bära. Den ska åxå vara så att jag kan ha kinesen ståendes på den. Så den får inte ha ett mjukt tak. Bestämde mej hemma vid datorn för en Dogman bur för då kunde jag gå till Granngården för att prova storleken, jo visst Inte en enda Dogman bur fanns det. Det fanns en Zink bur som var bra i storleken, men då var jag inte nöjd med sättet den skulle stängas på, dessutom så fanns det inget pris på den storleken. Då provade vi en tyg bur (väldigt liten för Nova). Någon storlek större skulle den ha varit, då fanns inte det och dessutom så hade den ju ett tyg tak, som var rundat. Jag får nog passa på att köpa en bur när jag är på utställning tror jag, det är nog lättare att hitta det man vill ha på ett sånt ställe. Eller så är det jag som velar som vanligt! Det bästa skulle väl vara om det bara fanns en modell, men i massor av storlekar. Jag hatar att välja!

1 kommentar:

  1. jag förstår preci vad du menar!!!
    HAr haft samma dilemma här, men här blev det en av varje, en tygbur, en stål dogman och även en fraktbur som förövrigt funkade jättebra att ha med på utställningar med storpudeln ja hade- jobbig å bära ja- men den var bra för jag hade honom på den nr han skulle stylas...

    Kul m blogg förresten!

    SvaraRadera