måndag 11 maj 2009

Fredag 8 Maj Special pizza

Så var det dags att dela med sig av lite tokerier igen, detta är kanske inget speciellt för er som känner mej, men ni andra ….
Det hela började då vi ( Jonny och jag) skulle gå och äta, hungrig som en häst och som vanligt är det påtok för mycket på tavlan då jag ska välja .. Efter långt tänkande säger bagarn att han kan göra en special pizza och vi går och sätter oss …Pizzan kommer och jag går igenom den och kollar alla ingredienser och den får godkänt. Massor av gott!
Efter halva pizzan säger jag något om att det är synd att kanterna är som dom är, för jag gillar ju kanterna på vanliga pizzor, och om det inte varit för dom så hade denna specialare varit perfekt! När vi nästan är klar ligger halva kanten och lite pizza kvar och då kommer bagaren och frågar vad jag tycker om pizzan. SKITGOD säger jag och då påpekar han att kan la extra tid på KANTERNA, rullade in ost i dom bara för att dom skulle smaka bra och sen gick han …
Där sitter jag nu med världens ångest, jag kan ju inte lämna kanterna då han sa på detta sätt…att han gjort sig det besväret...TVINGAR i mej lite till men det tog stopp, så det var bara att dela på kanterna i små bitar, ta en servett och slå in dom i den och sen ner i fickan .. För jag kunde ju inte lämna dom på tallriken ..
Medan vi sitter där inne så kommer jag även på att jag inte har några cigaretter med mej (bra rökare jag är), så vi travar upp till kiosken (med pizzan i fickan) och köper röka, då jag kommer ut ur kiosken med mina cigaretter...så slår det mej samtidigt att jag har ingen tändare, vid det laget har vi skrattat och allt är så rörigt i huvudet så jag går bara in skrattandes, lyckas välja en tändare som kostar 14 kr, lämnar 20 och springer ut medans hon bakom disken säger att jag ska ha tillbaka lite pengar, jag gråter av skratt och säger ”Behåll dom du, jag vill bara hem nu”…Sen stövlar vi hem och resten av kvällen var lugn, och tur var väl det för vi hade inte klarat av merskratt och upptåg efter detta !!!
Så kan en stund med mej se ut när jag är på topp. Tur man har folk omkring sig som vet hur man är och står ut med mej !!

3 kommentarer:

  1. Kul hade vi iaf där.
    Alltid lika kul att "titta på" då du är igång.
    Å det blir säkert MÅNGA fler tillfällen som dessa ....

    SvaraRadera
  2. *harkel* Känns så skönt med flera som jag !!

    SvaraRadera
  3. Näää du, du får nog jobba några år till innnan du kommer upp i Jessicas kaliber på denna punkt !!!!

    SvaraRadera