söndag 31 maj 2009

Elitloppet 2009

Jaa det är väl bara att säga GRATTIS till Stall Palema, Åke Svanstedt, ägare, skötare och alla i kretsen runt Torvald Palema. Bra jobbat!

Jag kan ändå inte sluta att tänka på vad som skulle hänt om loppet körts snabbare från start, och Jaded tagit ledningen som jag trodde han skulle! Om loppet skulle körts snabbt från start hade nog fransmännen varit oslagbara. Men nu är loppet kört och den bäste hästen för dagen var nog den som var först i Mål! ;-) Jag hade sett fram emot ett nytt världs rekord men det gör jag ju varje år.

Mina favoriter före denna dag var franske Offshore Dream, vinnare av bla. Prix d' amerique!

e Reve d'Udon (Underbar hingst som jag sett i Frankrike) - Enfilade e. Tarass Boulba

(Underbar fransk hingst som jag träffade i frankrike han är en av mina absoluta favorit hingstar).

Min andra favorit var Jaded mycket vacker och oerhört bra hingst (e. Express Ride - Enough is Enough e Mack Lobell . Tränad av Stefan Hultman och körd av Örjan Kihlström.

Resultat av finalen i elitloppet
Pris: 3.000.000-1.200.000-600.000-300.000-150.000

1. Torvald Palema 1.10,4
2. Jaded 1.10,5
3. Offshore Dream (Fr) 1.10,5
4. Nimrod Borealis (Fr) 1.10,6g
5. Triton Sund 1.10,6



2 kommentarer:

  1. Jäsiken,det skulle jag titta på...glömde bort.men....heja Sverige och Svanstedt!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh tack för visningen,sitter och tjuter som vanligt fast loppet redan gått.Det är något visst med travhästarna och deras kämparglöd (snörvel)

    SvaraRadera