torsdag 10 september 2009

Nyheter

Visst är det ju så att det är härligt att ha goda nyheter. Nyheterna som lades ut på min sida idag känndes inte alls bra. Att Nova är tom efter att ha lurat oss i 64 dyygn. All tid, allt hjärta, alla som väntar och allt man hoppats. Jag känslan är underlig... TOMHET!
Det gör ju att man måste ta sig en funderare kring skendräktighet... tänk att man kan önska/tro så att kroppen anpassar sig efter det.
På natten mot Onsdag fick till och med Nova verkar och var kladdig i byxorna, hon vankade, flåsade, bäddade om vart annat. Men när morgonen kom så var hon helt lugn... jag anade oråd (kanske valpen hade fastnat??) Nova var heller inte lika tjock som hon tidigare varit. Konstigt. Vi besökte våra härliga veterinärer och tog en röntgen bild...
TOMT!
FY FAAN!
På nåt vis så känns det lite bättre när man läser alla dessa fina mail alla härliga människor skriver för att beklaga, och när man får ett samtal från dessa underbara uppfödare som själva varit med om detta och vet hur det känns. Och alla underbara vänner, kennelflickor, och PAPPA!
TACK FÖR ATT NI ALLA ALLTID FINNS DÄR FÖR LILLA MEJ!!!!!

Det finns ju hur mycket värre saker än en tom tik som helst! Ändå känner man sig så ledsen, och tom!

2 kommentarer:

  1. Det går fler tåg lilla stumpan.men visst var vi alla förväntansfulla vad som skulle komma ut!!Själv önskar jag att mina tikar hade kunnat gå tom någongång i alla fall...:S Dom var ju sexgalningar hela högen!!

    SvaraRadera
  2. Å vad trist...
    Men precis som "mia" skriver så går det fler tåg.
    Kanske finns det en mening med allt som sker? Jag vet inte men jag försöker tänka så iallafall.
    Kramar !

    SvaraRadera