fredag 24 juli 2009

Regn, regn och åter regn!

Helen och jag har varit ut på shopping runda idag i spöregnet. För att försöka hitta nåt bra fästing medel. Vi hittade en ful äcklig fästing på Tharzis igår. JÄTTE SNUSKIGT!!! Den hade gjort en ful infekterad knöl på min hund.
Kollade på Granngården, dom hade fått sluta med det preparatet jag körde med förra året.... SYND!
Efter det så blev det en lunch på Kina resturangen, och jag åt SOM VANLIGT för mycket. Besökte sedan en mat affär för att sedan gå vidare till apoteket för att söka efter Fästingmedel.
Jaa där fanns det, MEN 300-400 kr för en hund och det skyddar hunden i 3-5 veckor. Joo visst det går ju att köpa såna förpackningar on man vill... men jag letar vidare! TIPS ÄR MYCKET VÄLKOMMNA!!!

4 kommentarer:

  1. Plocka bort dom:)
    Det är billigast;)
    Äh, fy va äckligt menar ja:)

    SvaraRadera
  2. Naturligtvis blockar jag bort dom, men jag vill ha nåt förebyggande som håller dessa ÄCKEL borta!

    SvaraRadera
  3. (DET SKA NATURLIGTVIS STÅ PLOCKAR INGET ANNAT I MITT FÖREGÅENDE INLÄGG)Kramizar Jessica

    SvaraRadera
  4. Lätt som en plätt ;-)
    Håll dej till asfalten :-) så slipper du dom små äckliga krypen....

    SvaraRadera